Thursday, April 11, 2013

Expozitia "The Human Body"



Ieri am fost la muzeul Antipa, unde, dupa cum sigur stiti, este aceasta minunata si controversata expozitie intitulata "The Human Body". Aceasta expozitie include peste 200 de corpuri umane reale, disecate, care iti ofera sansa sa vezi cum este corpul tau pe sub piele. Cum arata organele, tesuturile, etc... 


Pot spune ca am ramas impresionata de ceea ce era acolo. Stiu ca la inceput o sa vi se para ciudat, cum adica oameni reali disecati?
Ei bine, exact cum ati auzit. Sunt oameni care in urma unui accident, sau pur si simplu de batranete sau de boala, au murit, iar corpurile acestora nu au fost revendicate, sau au dorit sa fie folosite in scop stiintific si educational, iar un om din China, care se plictisea, s-a gandit sa organizeze o expozitie cu aceste corpuri. Desigur, din cate am inteles, ca sa reziste, peste carnea propriu-zisa s-a pus silicon cauciucat, sau nu stiu ce. 
Am stat acolo cam 2 ore, fiind uimita de tot! Mi-a placut faptul ca la fiecare pas era cate un stundent care iti explica, daca doreai, ce se afla acolo, ce oase, ce organe se aflau pe exponat. Erau impartite pe sisteme: respirator, osos, cardiac, etc..
Mi-a atras atentia un lucru la sistemul respirator... Erau expusi plamanii sanatosi, iar in stanga lor, erau plamanii unui fumator, iar intre cele doua exponate era o cutie in care oamenii puteau sa isi arunce pachetele de tigari. Minunat, ce pot spune. Sunt inca incantata de ceea ce am vazut.
Acum, eu sunt curioasa... oare cei ce doresc ca aceasta expozitie sa fie inchisa, au vazut-o macar? Nu cred, pentru ca daca ar fi vazut-o si-ar fi dat seama ca nu este nimic macabru si ca totul este in regula. 
Tot ce pot spune este felicitari omului care cred ca a muncit mai mult de 20 de ani pentru aceasta expozitie, si felicitari muzeului Antipa pentru ca a gazduit-o pe aceasta.


No comments: